Vi använder cookies för att göra din upplevelse bättre Läs mer om cookies här »

Visit Sweden om sitt samarbete för internationell marknadsföring av måltidsupplevelser i Sverige

Hitta oss på kartan
Visit Sweden driver i samarbete med regionala och nationella aktörer i besöksnäringen ett 4-årigt exportprogram för internationell marknadsföring av måltidsupplevelser i Sverige. Programmet ska även sprida kunskaper som stärker produkt- och destinationsutveckling inom detta område samt verka för goda förutsättningar för måltidsturismen i Sverige. Visit Sweden har identifierat en matintresserad internationell målgrupp: 52 miljoner Sverigeintresserade resenärer anger att de vill uppleva mat i Sverige. Målgruppen lägger mer pengar på mat än andra besökare, söker autentiska, unika och innovativa upplevelser, samtidigt som de har högre krav på hållbarhet.

Visit Sweden has identified a large international group of travelers that are driven by their curiosity and interest for meal experiences. In order to attract this group we are now together with regional and other national partners managing a 4 year programme that aims to increase knowledge and interest in swedish food, drinks and meal culture in order for more people to travel here and experience it. We’re building sustainable products and destinations in the field by developing and sharing new knowledge. And we’re increasing food/meal tourism in Sweden through international communication.


Presenteras av: Key Note Speaker, Jens Heed, projektledare måltidsturism, Visit Sweden

Producentscenen - A28:52