Vi använder cookies för att göra din upplevelse bättre Läs mer om cookies här »

GN-logo-sv-m-färg-800x500

Guide - GastroNord i sociala medier

Här får du som utställare tips om hur du kan använda sociala medier ännu bättre och vi vill att du använder vår nya logga och om du ska välja en färg använd gärna någon av våra färgkoder. Vi vill tillsammans förstärka upplevelsen inför och under mässa genom framförallt allas engagemang i sociala medier.

Enkla tips:

Så sprider du GastroNord i dina egna mediekanaler om din medverkan på mässan:

1. Tagga alltid @gastronord på instagram för att öka räckvidd.

2. Inte fler än 6 stycken hashtags på instagram, annars kan de upplevas som spam (tänk på vad din bild vill säga och utgå från vad din målgrupp skulle kunna söka på för att hitta din bild så enkelt som möjligt.)

3. Exempel på hashtags (kopiera gärna)  #gastronord #stockholmsmässan #barnordic #vinordicwinechallenge

4. Facebook: Välkommen till @gastronordmassan GastroNord 24-27 april! Besök www.gastronord.se för mer information. (tagga oss med ett @ först)

 Instagram: Välkommen till @gastronord GastroNord 24-27 april! Besök www.gastronord.se för mer information. #gastronord #stockholmsmässan #barnordic #vinordicwinechallenge(tagga oss med ett @ först)

5. Inspireras av våra färgkoder för att förstärka helhetsupplevelsen:
Gul: CMYK 10/2/91/0, #f2e210
Blå: CMYK 62/0/4/0, #57c2e6
Orange: CMYK 0/60/100/0, #ee7f00
Grön: CMYK 67/21/100/3, #669427
Rosa: CMYK 0/88/0/0, #e5368a

6. Påminn dina kollegor om att gå in på Facebook och Instagram och följa GastroNord samt dela inläggen. Gå rel="noopener noreferrer" även in på evenemanget GastroNord på Facebook och klicka i att ni kommer samt dela evenemanget.