Vi använder cookies för att göra din upplevelse bättre Läs mer om cookies här »

Digitala montern

Locka ännu fler besökare med en digital monter

Den digitala montern fungerar som en enkel hemsida där utställare kan presentera sitt företag för besökare och journalister. På så sätt ökar man exponeringen samt hjälper besökare att hitta till montern.

 – Den digitala montern ger ytterligare en möjlighet för företagen att synas, väcka intresse och locka besökare till sin monter, säger Anders Eklund, säljchef på Stockholmsmässan.

 I den digitala montern kan utställare lägga upp eventspecifika erbjudanden och aktiviteter, information, bilder, filmer, texter och länkar.

Besökaren hittar de digitala montrarna med hjälp av Google, på GastroNords webbplats under fliken ”Utställarlista”, eller i Stockholmsmässans mobil-app.

 – Att starta upp den digitala montern på egen hand är enkelt, men det finns även hjälp att få för den som vill. Det är bara att kontakta eventservice så hjälper de till att lägga in informationen, säger Anders Eklund.

Ett smart komplement till den digitala montern är Fairmate Lead Tracking – ett system som ger utställarna möjlighet att scanna besökarnas bricka när de kommer till den fysiska montern. Det gör det enkelt att samla kontaktuppgifter och statistik, vilket underlättar uppföljningen efter GastroNord.

Text: Tina Lindström Carlsson

Läs mer om den digitala montern här »